TRIHLAV

FIXLUJEME REALITU OD 1997

HeistGeist (natívny Linux)

2024-11-22 - orzo

Developer: Doublequote Studio (Bratislava, Slovensko)
Vydanie: 11.11.2024
Linux: natívny
Skóre: 1/1
Linky: Steam

Kartičková Slay-the-Spireovka vyrobená v Bratislave. Pekná grafika aj hudba, zaujímavá gamesa zasadená do cyberpunkovej strednej Európy. Bez slovenskej lokalizácie... Ale má natívny linuxový build, tak radšej držím hubu.


Run From Mummies (natívny Linux)

2024-11-14 - orzo

Developer: Lost Turnip (Virginia, USA)
Vydanie: 6.11.2024
Linux: natívny
Skóre: 1/1
Linky: Steam

Run From Mummies som už kedysi na tejto stránke spomínal a -- uf -- z mojej strany to bola ťažká písomná práca :/

Tlupa amerických turistov na výlete Egyptom tak nešťastne havaruje, že sa aj so svojim minibusom preborí rovno doprostred pyramídy. Ak sa chcú dostať von, musia prekonať desiatky pascí, puzzle, vzkriesených múmií a tisícročných bosov.

Run From Mummies je pixel-artovka z top-downu pohľadu. Hráčovou jedinou zbraňou je jeho fotoaparát, zoči-voči ktorému sa skláti aj tá najmocnejšia mágia starovekého Egypta.


Clone Your Way Out + demo (natívny Linux)

2024-11-10 - orzo

Developer: Lei de Bug (Brazília)
Vydanie: 16.10.2024
Linux: natívny
Skóre: -
Linky: Steam
Demo: Steam

Clone Your Way Out je chytľavá 2D puzzle/hopsačka za päť euro, v ktorej sa hráč snaží so svojim "klonom" (labákovým experimentom?) uniknúť z "mysteriózneho výzkumného komplexu" - vytváraním a vraždením ďalších vlastných klonov.

Príjemná, oddychová pixel-artovka; veľmi milé prekvapenie. Škatuľkovať ju medzi "puzzle" možno nie je celkom fér, Clone Your Way Out je (podobne ako Lemmings) zmeskou celej hromady nápadov.

Demo určite stojí za vyskúšanie, netreba sa nechať odstrašiť malým počtom recenzií.


Stardust Demon + demo (natívny Linux)

2024-11-08 - orzo

Developer: Resnijars (Kanada)
Vydanie: 23.10.2024
Linux: natívny
Skóre: 3/3
Linky: Steam
Demo: Steam

Algor je namakaný nesmrteľný démon s celým zoznamom skilov (vie hopsať aj plávať a flusať ohnivé flusance), ale zo všetkých jeho schopností najviac vyniká jeho úctyhodný cit pre polohu ležmú - dokonalý, hlboký, ničím nerušený spánok; povaľovanie dovedené do úplnej dokonalosti tisíckami rokov tréningu. Ak sa náhodou aj stane, že by Algor neprespal celý deň, cez zvyšok týždňa si rest doženie aj s náhradou.

Démonickí susedia ale pre jeho nesporný talent nemajú pochopenie.

Algor je -- podľa ich slov -- tak neuveriteľne a pateticky lenivý, že sa mu nechce ani len nakŕmiť sochu protektora Anuracanta, ochrancu ich domovskej planéty Klonix. Isteže sochu musí zásobiť jedlom každý jeden démon na svete, a to furt a neprestajne. Ak raz protektor Anuracant dostane hlad, odkvačí z Klonixu kamsi het a démoni prídu o svoju nesmrteľnosť.

Ospalec Algor dostáva na domovej schôdzy ultimátum. Buď si okamžite (a to hneď) odrobí svoj turnus, alebo ho zhodia do hustopekelnej diery a "do skonania svetov sa bude škvariť na ražni".

Chudák Algor nemá na výber.

Opúšťa teplo postele, na čas sa vzdáva milovanej periny a vyráža na zber krmiva...

Lenže jedna vec vedie k druhej a celý vesmír sa ocitne na pokraji katastrofy. Aby démon lenivosti zabránil kolapsu civilizácie, musí spojiť sily so stroskotaným mimozemšťanom - a vyraziť ešte ďalej, za hranice Klonixu, na démonickú púť po ďalších planétach.

A že či stojí za to ísť s ním?

Stardust Demon nevyzerá na takú 2D platformovú pecku ako minuloročný Bzzzt. Je pomalý, lenivý a ťažkopádny, ale v záplave (ázijských) 2D sekačiek a rúbačiek a kosačiek príde každá zx-ová hopsanda ako balzám na ducha.


Into the Necrovale + demo (natí­vny Linux)

2024-10-29 - orzo

Developer: Casey Clyde (California, United States)
Vydanie: 30.9.2024
Linux: natí­vny
Skóre: 3/3
Linky: Steam
Demo: Steam

Into the Necrovale sám seba škatuľkuje ako akčné RPG, ale role-playingu je v ňom skôr poskromne. Bližšie má k hack&slash Robotronovkám - klasickej top-down rúbanici v štýle Binding of Isaac.

Prvých pätnásť minút Necrovale funguje ako chytľavá kosťo-drtička, v ktorej kostlivcov kosí­me ako suchú trávu. V mojom veku sa ale do človeka rýchlo zakusne červí­k netrpezlivosti; repetití­vnosť grindu začí­na sťahovať hru už v úvode. "Toto som už hral," vraví­ si tuctový priemerný hráč. A nie raz. Veľa, veľakrát, desiatky a stovky hodí­n preparených do úmorného stereotipu... A ďalšie a ďalšie podobné žánrovky sú stále vo výrobe. Na poslednom Steam Days ich bolo ako plevelu. Človek zlenivelý "modernejší­mi" hordovkami si pritom vyložene pýta auto-fire, nech-ce-sa-mu trápiť s ťažkopádnym aimingom a prežitým ovládaní­m.

Pri Into the Necrovale som dlho váhal, či o ňom pí­sať. Prvý dojem z dema bol výborný. Na Steame má 400 recenzií­ a 90% skóre... Lenže s každým ďalší­m takýmto klonom sa stále ťažšie hľadajú slová / vety / paragrafy, ktorými hru opí­sať.


«2 / 43»