TRIHLAV

FIXLUJEME REALITU OD 1997

Linux Gaming Highlights 10.2017 Vol.#1

2017-11-13 - orzo

Heliborne

Arkádový simulátor vrtuľníkov Heliborne od Litovského teamu JetCat Games sa radí medzi výnimočné rarity, aké aj na Windowsoch objavíte tak raz za pol dekády. Na Linuxe je Heliborne doslova prvým vo svojom žánre, a rozhodne stojí za bližšiu pozornosť.
Hra mala na Steame spočiatku slabší štart, ale postupne sa v priebehu októbra vypracovala medzi tie úspešnejšie tituly.
Linky: Steam

Road Redemption

Road Rash, pra-pôvodný zdroj inšpirácie pre kickstarterovinu Road Redemption, sa začiatkom 90-tych rokov tešil u konzolistov slušnej popularite, no nakoniec (podobne ako množstvo ďalších sérií od Electronic Arts) aj on skončil zabudnutý v ktoromsi šuflíku... Jeho team zaspal dobu a táto motorková mlátička sa stratila v tieni populárnejších Need for Speed.
Pixel Dash Studios sa napriek tomu rozhodli nadviazať na rovnakú formu a rovnaký koncept, akým sa morila posledná časť z pôvodnej série. Možno tak spravili zo sentimentu, možno ich limitovala kampaň na kickstateri, každopádne vo výsledku - kto si chce zajazdiť na motorečkách, asi sa predsa len radšej vráti do Windowsov ku GTA.
Road Redemption napriek všetkým svojim chybám predal behom alfa-verzie okolo 120-140 tisíc kusov. Radí sa medzi tie lepšie októbrové releasy.
Linky: Steam

Dungeons 3

Od vydania Dungeon Keepera ubehlo viac než dvadsať rokov a stále je medzi nami, stále ho satanáša niekto privoláva nazad.
Tak ako v prípade Road Rash, aj Dungeon Keeper (jún 1997) sa behom niekoľkých krátkych rokov stratil v análoch Electronic Arts - pochovali ho multi-miliónové Theme Parky, Theme Hospitali a kdejaké Simsi.
DK býval moulynexovkou každým svojim bajtom - skvelý koncept, skvelý potenciál, skvelý marketing; počas svojej hodinky slávy okupoval obálky všetkých herných časopisov v obehu.
No nikdy nedostal príležitosť využiť svoje možnosti naplno.
Chýbalo mu čosi... Posledný kompromisný krôčik ku plnohodnotnému simulátoru dungeon mastera. Drobné/väčšie detaily, drobné/väčšie vylepšováky, na ktoré sme v tej dobe boli už naučení z Blizzardoviek... A viac. Chýbalo mu ešte oveľa viac. DK bola RTS minecraftovina bez craftovania.
Pre nemecké štúdio Realmforge je Dungeons 3 ich tretím pokusom spraviť Dungeon Keepera skutočným komerčným hitom - akým sa nikdy nestal, a akým si vždy zaslúžil byť.
Podľa reakcií sa im to tentokrát "takmer" podarilo. Dungeons 3 má na Opencritic pekné (v porovnaní s Dungeons 2) hodnotenia okolo 80%, a nestratil sa ani na Steame. Kritici pri ňom často skloňujú slová "návikový", "s hĺbkou", "mix medzi DK a Warcraftom".
Pre ľudí mimo nemeckých hraníc bohužiaľ Dungeons 3 stále smrdí moderným Nemeckom. Určite to tiež cítite: ten silený nemecký humor vykalkulovaný na pol-dňových zasadačkových poradách, akoby zrovna mastiči RTSiek boli zaťažení na infantilné (neznesitelne infantilné) postavičky pre pred-školákov... Akoby 40-ročný fanúšik warcraftu mal poškodený mozog, a nezvládne nič intelektuálne náročnejšie než príbehy zo sveta teletubies.
No a presne tomu potom zodpovedá aj odozva od hráčov.
Predajom sa Dungeons 3 podľa SteamSpy nedostal ani na hranicu 50000 hráčov. Pre porovnanie, prvý Dungeon Keeper predal okolo 700000 kusov.
Linky: gog.com, Steam