TRIHLAV

FIXLUJEME REALITU OD 1997

Linux Gaming Highlights 05.2017

2017-06-04 - orzo

Uplynulý mesiac sa na Linuxe niesol v duchu staručkých -- niekoľkoročných -- konverzií: Za zmienku určite stojí Total War: Shogun 2 (Creative Assembly, marec 2011), Reus (Abbey Games, máj 2013), či Story About My Uncle (Gone North, máj 2014). Zoznam aktuálnych noviniek vytiahol z biedy len sci-fičkový dungeon StarCrawlers.
StarCrawlers je hneď na prvý pohľad ďalšia z nízkoropočtových / podfinancovných kickstarteroviek: Ohlásený bol začiatkom roku 2014, vydanie bolo naplánované na koniec 2014, na Steam Early Access sa dostal v marci 2015, a tam zamrzol až do mája 2017.
Vychádza z dielne debutujúceho kalifornského štúdia Juggernaut Games, a nedostatok skúsenosti (alebo poddimenzovanosť tímu) cítiť krížom celou hrou.
StarCrawlers je žánrom klasický dungeon - pohľad očami hlavnej postavy, mapy sú vyskladané zo štvorčekových políčok, pohybuje sa prískokmi po políčkach. Všetko je tak, ako sme si kedysi zamilovali v Dungeon Masteri.
Väčšinu herného času vypĺňa prieskum opustených vesmírnych lodí, prekladaný častými turn-based bojmi a kde-tu nejakou pascou alebo hádankou.
Narozdiel od zabehnutej dungeonovej šablóny (dodržiavanej od prvých Ultím a Wizardry), tu jednotivé leveli netvoria jeden súvislý svet. Hráč -- žoldnier -- si vo vesmírnom "hube" vyberá misie, a po ich splnení sa prejdený level stáva nezvratne neprístupný. Väčšina misií vo výsledku ovplyvňuje hráčovu reputáciu. Na hube je niekoľko desiatok spoločností a vesmírnych spolkov, s ktorými časom vytvára nepísané spojenectvá, alebo nepriateľstvá.
Problém je, že všetky hráčove rozhodnutia sú "binárne". Buď si pohnevám jednu stranu, alebo si pohnevám druhú stranu. Človek si potom pripadá ako blbeček, ktorý sa nedokáže zorientovať vo vlastnom obchode - pre pár fiktívnych čísiel prichádza o celý kšeft.
Po vizuálnej stránke StarCrawlers ťahá skôr za kratší koniec. Nasvietenie levelov je vyložene katastrofálne; lajdácka robota aj pre "indie" developera. Modely a prostredie robil evidentne človek, ktorý vie zo všetkého trochu, ale nikdy nie dosť. Chýba im hlavne nápaditosť, hra zrovna neviniká variabilitou. V tejto cenovej kategórii sme zvyknutý na trochu vyššiu úroveň.
V inom čase a na inej platforme by som bol býval napísal - "StarCrawlers je len tuctový dungeon".
Lenže tento tuctový dugeon je to jediné, čo momentálne na Linuxe máme (prinajmenšom od Legend of Grimrocku). Pri aktuálnom dungeonovom deficite bol pre mňa okamžitou kúpou, a rozhodne toho neľutujem.
Bez ohľadu na môj doterajší pičung - StarCrawlers je tým najlepším, čo tento mesiac máme.