TRIHLAV

FIXLUJEME REALITU OD 1997

Quaretet Demo (natívny linux)

2023-07-15 - orzo

202307_quartet.jpg

Retro jRPG nepatria medzi moje vyhľadávané žánre. Sú to šablónovky vyrobené podľa 36-rokov starého vzorníka, obyčajne zamazané a polepené vrstvami emo "príbehu"; s postavami, ktoré by súdny gamesník po desiatich minútach najradšej hodil pod vlak. A nie ešte že by sa s nimi terigal na adventúru.

Pokiaľ teda človek na nejaké jRPG predsa dostane chuť, musí byť hodne prieberčivý. Napríklad demo pre Sea of Stars ("hviezdu" posledného Steam Next Festu): Haló bolo okolo neho masívne; pixel artovú grafiku má za milión dolárov, marketing snáď aj za dva. A aj tak som sa pri ňom nudil. Strašne som sa nudil. Nedokázal som ho dohrať do konca.

Lnk: Quartet
Dev: Something Classic Games (Milwaukee, Wisconsin, USA)
Rls: Q1 2024
Plt: Natívny linux

Ku demu pre Quartet som pristupoval s rovnakým dešpektom. Neobsahuje nič, čo by už v jRPG nebolo vyžmýkané do sucha: Otravné súboje, priamočiary level-dizajn, explorácia okresaná na hľadanie truhličiek s novou výbavou. Sem-tam sa vynorí puzzle pre deti a okolo neho haldy dialógov. Ako každé jRPG, Quartet je konzolovou imitáciou RPG / adventúry, až priveľmi okresanou na základné minimum.

A napriek tomu som ho tento raz prešiel do konca.

Postavy vôbec nie sú zle napísané, na prvý dojem. Klábosenia je tak akurát, kvantita stereotipných súbojov sa tiež dá rozdýchať, len leveli sú také prostoduchšie. Krátke demo nás nedokáže uviezť do "hĺbky" (hlavných hrdinov je dokopy osem), ale naznačuje potenciál plnej verzie - a ten tu je, ak vás neurážajú rozprávky a dobrodružné knižky pre šiestakov.

No a samozrejme nesmiem zabudnúť na zásadný detajl. Demo beží pod Linuxom natívne, bez Protonu.